Vraagstuk
Hoe kunnen we het werken in de horeca efficiënter en makkelijker maken?
Gebaseerd op eigen ervaring en de overtuiging dat er verbetering mogelijk was, kwam Apprendo bij ons binnen. Marnix, horecaondernemer in hart en nieren, was hier van overtuigd. Het werken in de horeca kon leuker, makkelijker en efficiënter. En daar kwam zijn idee voor Apprendo bij om de hoek kijken. Zijn doel? Minder kosten en meer omzet: voor jou en de horeca.
Apprendo wilde meer. Ze wilden naast het inwerkproces versoepelen, ook een slag slaan in het verbeteren van de basisprincipes. Hoe tap je een goed biertje en hoe loop je met koffie? Met hun e-learning traject is het aanleren van de juiste gewoontes, voor elke afdeling, appeltje eitje. De app ondersteunt je in het opstarten van het restaurant, de kassa afsluiten, maar ook bij het digitaal invullen van de HACCP-lijsten.
Drie uitgekiende
producten01
Om ervoor te zorgen dat iedereen binnen de organisatie met Apprendo kan werken, bestaat het uit drie producten: de mobiele app, Jaap en het controle paneel. Op deze manier creëer je als organisatie een maximale impact op het gebied van personeelsmanagement en leg je alle werkprocessen vast.
Leuker
Jaap maakt het werken naast gemakkelijk ook leuk. Dankzij zijn centrale ligging op de werkvloer weet iedereen hem te vinden en zijn de checklisten en de HACCP-lijsten de rechterhand van het personeel. Checklist afgerond? Jaap trakteert je op een glimlach met zijn favoriete GIF-je.
Gemakkelijker
Apps zijn ondedeel van ons dagdagelijkse leven, dus ook in de horeca. De mobiele app van Apprendo zorgt ervoor dat je het personeel gemakkelijk inwerkt, traint en informeert. Een ideale communicatietool voor op de werkvloer.
Efficïenter
Er is altijd een eind-baas, zo ook in Apprendo. In het dashboard control panel heb je als bedrijfsleider alle mogelijkheden om het personeel aan te sturen en te monitoren. Voeg eenvoudig instructies, trainingen, checklisten en meer toe.
Ondersteuning op
de werkvloer02
Binnen de horeca is er een groot verloop aan personeel, maar ook veel jong personeel. Daarom is het fijn om alle kennis in één systeem te hebben. Op deze manier kan het nieuwe personeel worden ingewerkt, trainingen volgen en daarna daadwerkelijk deze kennis in praktijk brengen.
Om het personeel te ondersteunen en er zeker van te zijn dat alle processen juist worden gevolgd, heeft Apprendo checklisten. Deze lijsten kun je voorzien van hun eigen frequentie en interval. Van dagelijks tot jaarlijks. Denk bijvoorbeeld aan het schoonmaken van de stellingen in de spoelkeuken. Dat hoeft niet persé op maandag, maar moet wel elke week gebeuren. Dus deze taak blijft de hele week
Al je geheimen, kennis en
protocollen op één plek.03
Apprendo is voorzien van een kennisbank. Deze ondersteunt het personeel tijdens het werk en zijn ook te koppelen aan de checklisten. Wanneer het personeel tijdens de opstart niet meer weet hoe het vervangen van de gasflessen werkt, kunnen zij via de checklist naar de kennisbank. Hierin staat precies beschreven hoe dit in zijn werking gaat. Op deze manier verliest het personeel geen tijd, gaan de werkzaamheden door en wordt de leidinggevende niet onderbroken van zijn of haar dagdagelijkse taken.
Constant door ontwikkelen04
Samen leren we van de Apprendo-eindgebruikers en kijken we constant hoe we het product kunnen uitbreiden en daarmee verbeteren. We denken mee en werken het idee uit tot een concrete vervolgstap. Roosterwijzigingen, urenregistraties; ons team bouwt het en denkt actief mee in hoe een nieuwe module het best gebouwd kan worden.Zo blijven we voortdurend excelleren en zorgen we dat de klantbeleving voor Apprendo en zijn eindgebruikers optimaal is.
Constant doorontwikkelen geldt niet alleen voor het product, maar ook voor de eindgebruikers van Apprendo. Ben je benieuwd hoe het personeel het doet en waar de verbeterpunten liggen? Je kunt gemakkelijk een rapportage uitdraaien zodat je precies weet welke checklisten wel worden afgerond en welke niet. Zo ben je scherp en altijd up to date van de bedrijfsprocessen en de resultaten.
Smart staff.
Smiling customers.
Met Apprendo Horeca train, monitor, motiveer en informeer je eenvoudig je (nieuwe) medewerkers. Tegelijkertijd bespaar je bergen van tijd, geld én verbeter je ook nog eens de horecabeleving van je gasten. Wat zijn we blij dat we hieraan mogen bijdragen.