In een vorig artikel hebben we je al meegenomen in het volledige proces van online lesgeven bij Hogeschool Novi. Hogeschool Novi blijft hiermee ontwikkelen en optimaliseren. In deze periode waarin veel online en vanuit huis wordt gedaan, is dit thema alleen maar belangrijker.
Door gegevens op één plek te verzamelen kan er nog efficiënter lesgegeven worden. Een goede reden voor Hogeschool Novi om de verschillende systemen die er binnen de hogeschool gebruikt worden met elkaar te koppelen.
Bij veel bedrijven wordt er net als bij Hogeschool Novi gebruik gemaakt van verschillende applicaties. Een backend systeem met alle informatie over in dit geval studenten en docenten, een systeem met alle leerstof en een systeem om intern te communiceren. Door te werken met al die verschillende systemen kan het voorkomen dat informatie niet goed verkregen en verwerkt wordt. Hierdoor mist inzicht in deze informatie.
Ook bij Hogeschool Novi was dit het geval en daarom zijn we aan de slag gegaan met het maken van een koppeling tussen de verschillende applicaties, zodat alle informatie op één plek te vinden is. In dit geval in de EdHub; het digitale leerplatform van Hogeschool Novi.
Koppeling tussen EdHub, Microsoft Team en Hubspot
De “studentmanager” in EdHub wordt gebruikt door de studiecoaches. Zij kunnen hierin de volledige opleiding van een student inplannen en monitoren. Om studentgegevens zo compleet mogelijk te maken, is er een integratie gemaakt tussen de studentmanager en Microsoft Teams, waar de studenten hun lesstof en toetsen kunnen doen. Daarnaast wordt de data vanuit de studentmanager weer doorgestuurd naar Hubspot, zodat studiecoaches geautomatiseerde workflows kunnen starten. Zo krijgen zij een melding wanneer een student bijvoorbeeld vertraging oploopt of een onvoldoende heeft. De studiecoaches kunnen hier dan gelijk actie op ondernemen en dit bespaart natuurlijk enorm veel tijd.
Microsoft Teams wordt binnen de hogeschool gebruikt voor het lesgeven aan de studenten. Studenten kunnen hier opdrachten inleveren en docenten kunnen ze op hun beurt weer beoordelen. Al deze gegevens worden nu verzameld en komen op één centrale plek terug; de EdHub.
Meer behoefte aan overzicht
Om ook in deze tijd goed te kunnen (samen)werken, is het belangrijk om de juiste informatie en software te faciliteren aan je medewerkers. Het werken op afstand zorgt ervoor dat er behoefte is aan meer overzicht. Het koppelen van systemen en het beschikbaar stellen van informatie op één centrale plek helpt hierbij. Dit zorgt ervoor dat er ook op afstand sneller en efficiënter gewerkt kan worden. Wordt er binnen jouw bedrijf gebruik gemaakt van verschillende applicaties? En merk je dat je hierdoor niet efficiënt werkt? Bij Index Software koppelen we de deze applicaties aan elkaar en creëren zo een centrale omgeving, waaruit gewerkt kan worden. Denk je dat dit voor jouw bedrijf interessant is? Neem dan even contact met ons op en we plannen graag een vrijblijvende business scan in.
Meer weten over Index Software en onze oplossingen?
Zijn jullie toe aan de volgende stap in het digitaliseren van de bedrijfsprocessen? Of heb je een goed idee voor een nieuw digitaal product? Vertel ons over jouw bedrijf of idee en waarmee wij jou kunnen helpen. We nemen binnen één werkdag contact met je op om al jouw vragen te beantwoorden.
“We laten je graag zelf ervaren
wat de mogelijkheden zijn.”
Rick van de Kamp, Business Analist